Ford Puma
A Ford szabadidő-autója hatalmasat robbantott a piacon.
A siker szinte biztosra vehető, mert abban a kategóriában lép színre a Ford Puma, amelyben a legnagyobb a fejlődési potenciál, ez pedig a kompakt szabadidő-autók piaca. Itt 4,2 méter körüli négykerekűeket találni, ez a méret azért népszerű, mert a vevők több helyről érkezhetnek: az egyik célcsoportot a Fiestában gondolkodók, a másik társaságot a Focus ötajtósával szemezgetők jelentik. (A Fiesta hossza 4 méter, a Focus pedig 4,3 méteres.)
A környezetbarátság az autó védjegye, ugyanis a Fiesta alapjaira épített suv egyetlen alapváltozat kivételével kizárólag hibrid erőforrásokkal kerül a szalonokba. A belépőszinten a 125 lóerős, egyliteres, háromhengeres EcoBoost benzinmotor található, amely mild, azaz lágy hibrid rendszerrel is elérhető. Ennek a lelke a 48 volttal működő önindító/generátor (ISG) egység, amely gondoskodik a motor villámgyors beindításáról és a gázelvételkor, fékezéskor történő áramfejlesztésről. Ez a hibrid technika nem alkalmas arra, hogy tisztán elektromos módban lehessen vele közlekedni, csak a takarékosság fokozása miatt vetették be. A nagyobb teljesítményű, 155 lőerős benzinmotor már csak mild hibrid hajtással rendelhető.
A technikáért rajongók mellett, az átlagos felhasználót is el tudja csábítani az új Puma, ugyanis a kis suv nagyon praktikus belsővel rendelkezik. Főként a hátsó rész nyújt sok újdonságot, ami ebben a kategóriában nem jellemző. A legizgalmasabb a csomagtartóban lévő MegaBox, ez egy 80 literes doboz, amely a két méretben állítható csomagtartó padlója alatt helyezkedik el. Az erős és mély műanyag dobozba bele lehet állítani pl. a kertészetből elhozott terjedelmes szobanövényt. Lehet benne tárolni a saras bakancsot, de akár a kifogott halat is. Ezért ennyire széles a skála, mert az aljára dugót tettek, így a kimosást követően a koszos víz leereszthető. Az autó raktere nagyobb a kategóriában megszokottnál: 465 literes, ami a hátsó ülések eldöntését követően 1216 literesre növekszik.
Benedek Attila – Galambos Dániel