Nyári gumik - Eljött az idő!
Sajnos a legjobb tapadást biztosító, teljesen sima abroncsokat nem lehet az utcán közlekedő autókra feltenni - mert a statisztikák szerint - Magyarországon egy évben, kb. 120 esős nappal lehet számolni. A slick-nek hívott gumikat csak versenypályán lehet használni, amelyek egy nagyobb esőt követően, már nem tudják átvinni a tapadást az aszfaltra. Előfordul, hogy valaki a közúton majdnem teljesen simára koptatott gumival közlekedik. Ezzel veszélyeztetve önmaga és a többi közlekedő testi épségét. Ezért hozták azt a szabályt, hogy a minimális profil mélység 1,6 milliméter. Ennek közelében a cserét meg kell ejteni.
Az autóvásárláshoz hasonlóan, a nyári gumik vásárlásának is megvannak a szabályai. Itt az anyagiak mellett két tényezőt érdemes figyelembe venni. A legfőbb az autó jellege, ha alapjában véve sportos, akkor a V profilú nyári gumi javasolt. Aki még jobban fókuszál a sportos közlekedésre, annak az aszimmetrikus mintázat jöhet be. Ennél a futófelület kialakításnál a gumi bal szélén, nagyobb sima felületeket találni. Ez abban segít, hogy a kanyarban jobban megtapadjon az abroncs, ezért jobb az aszimmetrikus gumiknak az iránytartása is. Ugyanis kanyarodás közben, erre az erősített, jobban tapadó, nagyobb felületre helyeződik a terhelés. A másik oldalon több a minta, ezek a víz elvezetésére szolgálnak és rugalmasabbak, mint a másik oldalon lévő felület.
A harmadik fajta nyári gumit általános használatra szánják, itt a hosszú futásteljesítmény, a csendesség, a kisebb gördülési ellenállás számít leginkább. Ezeket a nyári gumikat, a legkönnyebb a szimmetrikus mintázatukról megismerni.
Ezek az abroncsok már általában zöld címkések, ugyanis néhány éve már nem csak a háztartási és elektronikai berendezéseket kell ellátni az A-tól G-ig terjedő energia osztályozással. Ez a gumiknál a gördülési ellenállást mutatja. Ezt érdemes komolyan venni, mert a gumik gördülési ellenállása, 20 százalékkal is befolyásolhatja az autó fogyasztását. Ez természetesen kihat a CO2 kibocsájtásra is.
A nyári gumik kiválasztásában sokat segítenek a független tesztek. Itthon leginkább a német autóklub (ADAC) objektív tesztjei a legismertebbek. A németek a szezon előtt, azonos autókkal, bekoptatott, saját maguk által vásárolt gumikkal végzik a méréseket. Ebből a legjobb tájékozódni a friss termékekről.